måndag 24 maj 2010

Rosa dymo med skrivstil?

I måndags så var jag med Petra och hennes dotter på lageröppet hos Designat. Hade inte tänkt handla något speciellt men det blev det snabbt ändring på då jag hittade något som jag letat efter ett tag men inte hittat i Sverige ännu. (Farligt att surfa på sidor från andra länder och hitta grejor som ännu inte hittat hit) ;)



Det jag hittade var detta... en rosa dymo med utbytbara alfabetsplattor...varav en med skrivstil! Förstå min lycka.



Så nu kan jag göra mig av med min andra dymo som genast blev tråkig ;)
Denna underbara lilla maskin gick på nästan 500 kronor men vad gör man inte ha ha.



Man får också med en fin rosa påse man kan förvara de extra bokstavsskivorna och bandremsor. Att byta mellan skivorna var inte svårt heller, bara att trycka ut den skiva som sitter i åt vänster och sen trycka i nästa. Det som kan vara en liten nackdel med denna är att det inte är svenskt alfabet på, dvs inte å,ä eller ö. Men det är lätt avhjälpt med en trubbig spik eller liknande som man trycker på baksidan som prickar eller en vit penna som fäster...



Och nu är det bara att vänta på att Designat får hem de nya fina ettikettremsorna också... nämligen i babyrosa, babyblå och en transparant!

Tyvärr för er andra då så tog jag och Petra de två sista, men hon skulle beställa hem fler så de kommer :)
Måste också säga att Designat och Scrapbutiken sitter med väldigt olika sortiment så de kompletterar varandra väldigt bra. Hittade inte särskilt mycket som var lika i deras sortiment... Vilket är bra för oss som shoppar = större utbud! :)

Inga kommentarer: