söndag 27 juni 2010

Anar ugglor imossen?

Designat har en rolig tävling med en färgkombinatin som ska dominera ett kort eller en LO och jag valde att göra ett kort, men av scrapbitarna gjorde jag även ett bokmärke i samma tema.


Kortet gjorde jag av ett gult cardstock som jag skar ut en längd på 15*29. Sen bigade jag på 14 cm, skar av enligt bilden och fäste ytterligare en snedbit på 14 cm men åt andra hållet. Sedan var det bara att välja mönstrat papper och skära till. De ända dekorationerna jag använt är ugglan, Happy Birthday märket, tre pärlor och ett band.


Så här ser det ut när man öppnar kortet, även insidan fick papper i samma stil.


Till bokmärket använde jag scrapbitar som blev över,tre pärlor, band och en uggla. Jätte enkel att göra.


Såhär använder jag mitt nya bokmärke, bara att hänga över kanten på sidan.



Så nu längtar jag till semestern och stranden, där jag ska ligga och läsa en bra bok :)

Nyfiken på Designats månadstävling? Bara å klicka på rubriken på inlägget så är du där. Dags att sova så jag orkar upp till midsommarbingon med svensk scrapbooking :)
Natti natt!

Inga kommentarer: