måndag 21 juni 2010

Midsommarcrop - bidrag 3 och 4

Idag blev det två kort till två olika tävlingar. Den ena gick ut på att man skulle göra något runt, svart och vitt... Alla andra färger var bannlysta och det var en jätterolig uppgift att sätta tänderna i. Framförallt för att jag har väldigt lite grejor som inte är färg på, men det gick...


Hade ett svartvitt papper som jag använde med glittrande mönster på. Blommorna har jag gjort själv med quillingsetet jag nyligen köpt. Happy Birthday-stämpeln kommer från bildmålarna ( en favorit som ni kanske förstått ;) och trollsländan hade jag svart glittelim på då den var ljusblå från början.


På bottendelen använde jag en stämpel från Vilda Stamps, egengjorda och färdiga blommor och halvpärlor. En liten rulle band jag fast i ett organsaband som man kan skriva ett meddelande till mottagaren av kortet.



Nästa utmaning bestod av att använda minst 5 olika punchar/stansar. Jag råkade använda 8, som tur vad stod det MINST 5....


En kantstans från fiskars på det mönstrade pappret, ytterigare en från fiskars som jag trätt organsaband igenom, Trevlig sommar står med alfabetet Apricot, en spellbinder för att göra ramhålet i kortet, två olika för att göra blommorna, ytterligare en för att göra bladen...


Stämpeln kommer från Bildmålarna. På insidan har jag använt ytterligare en stans för att få till taggsen.

Imorgon kanske jag inte hinner med något bidrag då jag ska på middag hos Pera och Jonny, med de andra inspiratörerna för Scrapbutiken. Ska bli kul och träffa alla...

So long, scrap along...

Inga kommentarer: