onsdag 23 juni 2010

Midsommarcrop Bidrag 5-9

Här kommer laddning 2 av mina bidrag till Midsommarcropen på Svensk Scrapbooking.


Denna del bestod av att göra ett minialbum som har med midsommar att göra och då tänker man ju jordgubbar, sill, snaps, midsommarstång, blommor och som jag valde...grodor. Blev ganska nöjd själv faktiskt. Som syns på bilden bär grodan albumet på magen. Men några foton har inte kommit dit än utan det får bli efter midsommar.


Nästa tävling var att man skulle göra en distressruta, antingen på kort eller lo. Svensk scrapbooking har en jättebra film om hur du gör, men man kan väl säga att man färgar i en mall/ram eller liknande. Sedan använde jag två stämplar och lite dekorationer. Nu fick jag också användning för min nya, fina, ROSA Crop-a-Dile...


Det här kortet gjorde jag efter en skiss som man skulle inspireras av både färgmässigt och av upplägget.SurfEdwin kändes som rätt kille för jobbet och färgerna för jag tänker sommar när jag såg skissen...


I denna tävling skulle man altra en bok, eller göra en själv. Jag altrade en anteckningsbok som jag kan använda att skriva ner nya ideér i till min scrapping.


LO skissen. Jätterolig att göra, och man får användning på många sparade scrapbitar. Första Lo:n jag gjort på riktigt länge, får nog bli fler, eller rättare sagt det kommer bli fler då det finns flera sånna utmaningar i cropen...

Fler bidrag kommer... sen ska vi ju spela bingo i helgen också, men det berättar jag mer om då!

Inga kommentarer: