lördag 25 september 2010

Skärmaskiner

Har fått en fråga på vilken typ av skärmaskin jag använder och jag har nu två olika hemma, men den ena har vi köpt in till träffarna på cloetta så jag använder mest min egen.



Clearcut, (som är min) är helt kanon då du inte behöver hålla på och byta blad på utan rattar bara för att få tre olika skärsnitt eller en bigning.












Och den har mätskala på både tum och cm. Med på maskinen finns även en hörnstans så man kan runda av hörnen på det man skär till också. Älskar mångsidiga produkter!
Kostar ca 499 kronor.

You Do:s maskin är också väldigt bra för jag har aldrig bigat igenom ett papper med den. Linjalen du skär efter kan man lyfta upp och lägga pappret under om man har dekorerade alster man vill skära till. Men här måste man byta själv mellan olika blad. Bra är att det följer med tre olika men minus att inte bigbladet följer med utan det får du köpa till själv.


Kostar ca. 329 kronor och bigblader ca 60-70 kronor.

Båda är köpta i Scrapbutiken i Linköping. Se länklistan för deras webshop!

När jag började med denna underbara hobby för snart ett år sedan (i jul) så köpte jag Julas skärmaskin men den slet jag ut på ca 3 månader så jag rekomenderar att lägga pengar på din skärmaskin då det är ett av de verktyg du kommer använda mest i denna härliga hobby!

1 kommentar:

NHL sa...

Håller med! När jag började var det så himla mycket jag ville ha, så köpte skärmaskin på Clas Ohlson. Det rekommenderas ej! Den såg tillräckligt bra ut, men skär snett och är värdelös rent allmänt. Tackar för tipsen här med andra ord :-)

Just ja, geten bor hos dig, va... hade för mig att det var spets du köpte :-)