måndag 20 december 2010

Cards of Marias adventskalender 16 december

16 decembers utmaning hos Cards of Maria handlade om att göra ett kort utan mönstrade papper så jag gjorde en egen bakrund istället med hjälp av granen från Magnolias julpaket som jag hade tre olika stämpelfärger på och stämplade på ett vitt papper, bakgrunden distressade jag, stjärnorna är Martha Stewardpunchar. På granarna hade jag puffy velvet, flower soft snö och glitterlim för att få till en snöeffekt lite olika. Till snön på marken använde jag en bit tjock filt.




Det här kortet var jätteroligt att göra, inte ofta man gör sina egna bakgrunder men det kommer att bli ändring på. Ledsen att bilden blev lite bländande men kameran och jag var inte riktigt överens ikväll. Se om jag kan fota om den i dagsljus :)

Inga kommentarer: