torsdag 23 juni 2011

DT PhunnyFace: Tutoral Staffli med former

Idag visar jag en tutorial på ett stafflikort med former hos PhunnyFace.
Jag började med att skära till ett cardstock i måtten 15 gånger 30,5 cm som jag sedan bigade på mitten.


Sedan valde jag ut den form jag ville ha bland mina Spellbinders och tejpade den lite så att en bit av ena kanten hålls hel när jag kör den genom min cuttlebug, se bild...


Av den del som blev kvar av cardstocket stansade jag ut en enkel del att fästa på den andra dubbla.


Ena halvan av den dubbla bigade jag på mitten innan jag fäste den enkla på ena halvan av den, se bilden.


Sedan valde jag ett mönsterpapper, tog den mindre storleken av spellbinders och stansade ut två delar som jag sedan fäste på stommen.


Jag valde Hulahula tjejen som motiv då hon är så somrig :) och det känns rätt nu.
Nu återstår bara att dekorera efter tycke ;)
Enkelt va?


I ihopfällt läge ser kortet ut så här.


Kram

3 kommentarer:

onkis sa...

Kul och se hur du gjorde,det blev jättefint!
Tack för tipset och ha en trevlig midsommar.

Unknown sa...

Så super snyggt.
Tack för tipset,måste provas
Trevlig midsommar
Kram Elin

Anonym sa...

Det här staflikortet blev verkligen superfint. Fina färger. Former som passade med motivet. Toppen. Tack för inspireationen.